Ponad siedem tys. lat temu na Morzu Śródziemnym rozwinięta była zaawansowana żegluga – informują naukowcy na łamach pisma „PLOS ONE”.
Gospodarka morska, gospodarka wodna, transport, żegluga śródlądowa będą tymi działami administracji rządowej, za które odpowiadać ma Minister Infrastruktury - wynika z rozporządzenia premiera ws. szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury opublikowanego na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
„El Nino”, największa od 120 lat susza i ekstremalne temperatury dochodzące w październiku i listopadzie do ponad 40 st. C, najwyższe od 20 lat, niszczą od wielu tygodni wszystkie formy życia w wodach i na lądzie Amazonii.
Podpisana 27 października umowa pozwoli na pozyskanie przez Politechnikę Morską najnowszego symulatora nawigacyjno-manewrowego promu wraz z symulatorem bunkrowania statku dual fuel LNG.
Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
Polska Żegluga Morska rezygnuje ze statków białej floty. Dwa statki wycieczkowe – Odra Queen i Peene Queen, które woziły turystów po Odrze w porcie, a w sezonie letnim także do Świnoujścia kończą swoją działalność. Przyczyną tej decyzji są zbyt niskie wpływy z biletów względem kosztów eksploatacji jednostek. Rzeczne wycieczkowce prawdopodobnie zostaną wystawione na sprzedaż.
Centrum morskie przy zarządzie miasta poinformowało, że pomiary wskazują na minus 70 cm poniżej poziomu morza. W wielu kanałach wody jest tak mało, że przepłynięcie przez nie jest niemożliwe.
Stena AB, której główną domeną działalności są usługi promowe oraz shipping, poinformowała, że w 2022 r. EBITDA grupy osiągnie około 14 mld SEK, w porównaniu do 9 mld SEK w 2021 r., a EBITDA z działalności operacyjnej w 2022 roku wyniesie około 12,6 mld SEK, w porównaniu do 7 mld SEK w 2021 r. Na ten dobry wynik wpływ miały również dobra wyniki Stena Line Polska, która powiększyła niedawno swoją flotę o dwa najbardziej innowacyjne i ekologiczne promy w regionie.
UNCTAD uważa, że tempo globalnej aktywności morskiej straci na sile w 2023 roku, co ma wynikać z zawirowań gospodarczych, konfliktu na Ukrainie i utrzymującego się wpływu pandemii. Osłabia to, jej zdaniem, perspektywy dla handlu.
W 2021 r. statki śródlądowe przewiozły w Holandii 369 mln ton towarów, o 5,8 proc. więcej niż w poprzednim roku i najwięcej w historii, wynika z informacji Holenderskiego Urzędu Statystycznego (CBS).
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej